Interjú Kovács Ninetta Helgával
// Esports//
2015. március 10.
0 hozzászólás

Rég volt nálunk interjú, már már kényszert éreztünk arra, hogy mikrofonvégre kapjunk egy feltörekvő tehetséget. Mai kiszemeltünk a hazai Streamer tábort erősítő Ninetta. A 19 éves hölgy bár még csak most kezdi megízlelni a streamelés örömeit, de mi már most nagy jövőt jósolunk neki. Jó olvasást kívánunk.

 

Szia Ninetta, először is engedd meg, hogy nagyon boldog nőnapot kívánjak én és az egész Esports-Gear csapata nevében neked. Köszönjük, hogy elfogadtad az interjú felkérésünket. Első ízben kérlek, pár szóban mesélj az Esportokhoz kötődő viszonyodról, mikor, hol és hogyan ismerkedtél meg először ezzel a fogalommal?

  • Sziasztok! Elsősorban szeretném megköszönni a megtisztelő megkeresést és örömmel válaszolok a kérdésekre.

  • Az esportokkal az igazat megvallva, 2014-ben találkoztam először mikor újra elkezdtem aktívabban játszani egy hosszabb passzív időszak után. Ekkor vált a League of Legends a mindennapjaim részévé. Nyáron kezdtem el játszani magával a játékkal ez idő tájt kezdtem el ismerkedni magával az Esport fogalmával, majd az őszi időszakban jött a világbajnokság, amit már én is Budapesten néztem és izgultam, bár még annyira nem ismertem a csapatokat, de utána néztem a játékosoknak és így döntöttem a Samsung oldalára, akik végül világbajnokok is lettek. Ekkor kezdett el még jobban foglalkoztatni, mi is valójában az Esport, mit foglal magában, és lenyűgözött mennyi lehetőséget rejt magában ez a hazánkban viszonylag új keletű dolog. Szóval összefoglalva az Esport és köztem kialakuló szerelem még nagyon friss, de ennek ellenére erős, mert mindig próbálom frissíteni tudásom és képezni magam a témával kapcsolatban.



Napjainkban egyre gyakoribb, hogy női gamerekkel találkozunk bár még sajnos nem annyira elfogadott ez. Értek már atrocitások a hobbid miatt?

  • Igen szerencsére egyre aktívabb a női közösség is a játékok terén, bár eléggé megosztóak is pont emiatt. Főleg annak köszönhetően, hogy két nagy kategóriára szakadtak az évek során, az esetlegesen tehetséges, de főként jó játékosok és azok, akik inkább a magamutogatásból szeretnének, profitálni vagy már éppen abból profitálnak. Ennek ellenére én tisztelem az összes olyan lányt, aki felvállalja mindennek ellenére, hogy ő játszik és küzd azért, hogy ez a főként férfiakra épülő gamer társadalom elfogadja. Általános tévhit a lány játékosokkal szemben, hogy ők sokkal kevésbé lehetnek jó játékosok. Véleményem szerint teljesen egyelőek, hiszen nagy általánosságban csak az számít, ki mennyi időt fektet bele a gyakorlásba, hogy önmagát is legyőzve fejlődhessen. Tehát ez mind nemtől független szerintem...

  • Különösebb problémám abból még nem adódott, hogy játszom. Kisebb nézeteltéréseim mindig adódtak miatta, mert nem annyira fogadják el, az emberek, hogy valaki ezzel tölti az idejét, de én próbáltam mindig a pozitívan látni a dolgokat, és a jót keresni benne. Gyakran megkaptam persze, hogy nincs életem, vagy éppen, csak a népszerűtlen emberek menekülnek a játékok mögé, mert ott élhetik ki a kisebbségi komplexusaikat, de én ezt nem így láttam akkor és most sem. Én világ életemben azért játszottam, mert szórakoztatott, és mindmáig szórakoztat, az pedig sosem izgatott, hogy emiatt majd megbélyegeznek, vagy elítélnek, a barátaim és a családom elfogadták és ezzel együtt szeretnek, és számomra ez a legfontosabb.
     


A szüleid illetve a családod miképpen viszonyul a játékhoz?

  • Először nem igen támogatták persze valamilyen formában érthető okokból. Elhangozott pár kisebb összetűzés alkalmával a klasszikus, ebből nem fogsz megélni, nincs jövője és hasonló fásult gondolat, de később részben ez én nyomásomra is változtak a nézeteik. Mára jóval elfogadóbbak magával a ténnyel kapcsolatban, hogy az időm, egy részét a játékok teszik ki illetve az ezzel kapcsolatos rendezvények látogatása. Nekik is be kellett látniuk, hogy a játékokban igen is van lehetőség, mind sikerek elérésére, mind állás szerzésre, hiszen mindegyikre volt már jó pár példa az évek során.
     


Nos, beszéljünk kicsit a jelenről, elindítottad a saját YouTube illetve Twitch csatornáidat, milyen elemekkel tervezed szórakoztatni a rajongóidat?

  • Elsősorban magával a személyemmel (nevet), komolyra fordítva a szót. YouTube-on továbbra is szeretnék game play videókat feltenni, vlogos élménybeszámolók, vagy más gamerséggel kapcsolatos témákat felölelő tartalmakkal ellátni a csatornát. De persze ez még alakul, maga a videózási kultúrámra is ráfér még a fejlődés, és még igény felmérés folyik, azzal kapcsolatban mire vevő inkább a mai YouTube közösség. A Twitch csatornámon jelenleg főként League of Legends-el játszom, de a későbbiekben szeretném bővíteni a repertoárt más játékokkal, mint pl Heroes of the Storm, Dota2 vagy éppen Hearthstone. Ezen kívül rendszeressé szeretném tenni a streamet, különböző napokon különböző játékokkal, persze ez nem egyik hétről a másikra fog menni, de a jövőbeli tervek között szerepel.

 


Javában pörög az LCS, nyomon követed a meccseket, és ha igen melyik csapatnak szurkolsz és miért?

  • Igen figyelemmel kísérem az LCS eseményeit. Amerikai csapatok terén egyértelműen Team SoloMid párti vagyok, nekik a játékuk áll a legközelebb a szívemhez. Az európai csapatok között már nehezebb lenne választanom mivel, mint minden magyarnak a szívem egy részét a(z) Unicorns of Love teszi ki, de emellett nagyon kedvelem a Fnatic új felállását is. De számomra teljesen pozitív csapattá nőtte ki magát az elmúlt hetek során a SK Gaming, pedig eleinte annyira nem szimpatizáltam velük. Nagy esélyesnek, ennek ellenére az SK Gaminget találom, bennünk látom teljesen azt a potenciált, amire szükség van ahhoz, hogy akár a legjobb három közé kerülhessenek.


 

Minden játékban megvannak az igazi fenegyerekek „akik viszik a prímet” általában. Ha League of Legends egyöntetűen kimondhatjuk, hogy Korea a legelőrehaladottabb nemzet, mi a titkuk a te meglátásod szerint?

  • Leginkább azért, mert ott kifejezetten nagy kultúrája van magának a játékos létnek, míg nálunk még csak most kezdi felütni a fejét a jelenség. Valamint ott az iskolák is támogatják a tehetséges tanulókat, lehetőséget biztosítanak nekik a fejlődésre. Ezek tekintetében sok áldozatot is hoznak ami, igencsak tiszteletre méltó, hiszen bennük sokkal nagyobb az akarás, mint más régiókba tartozó nemzetiségeknél. Nem azt mondom, hogy nincs esélye egy amerikai vagy európai játékosnak velük szemben. De míg náluk ez inkább szórakozás, Koreában már egy hivatásnak minősül. Életmód szempontjából, hozzátartozó edzéstervekkel és folyamatos továbbképzésekkel van tele a napi rutinjuk. Nem szakítanak időt olyan dolgokra, ami egy átlagos tini mindennapjaiban benne van, mert számukra kitörési lehetőségként szerepel, az Esportolói karrier, egy jobbléti lehetőség egy esetlegesen gazdagabb országban. Elvégre Koreából nagyon hamar kivándorolnak a tehetséges játékosok külföldi csapatokhoz, mivel jobban megbecsülik és természetesen fizetik is őket, mint az anyaországban.
     

Az látszik, hogy az Elektronikus sportok évről évre egyre nagyobb teret hódítanak maguknak és egyre nagyobb potenciál van a nagyobb cégek számára is, te hogy látod mi a következő lépés ebben a sportban?

  • Mindig örömmel látom, az Esportok folyamatosan növekvő rajongótáborát. A térhódítása egyértelműen annak köszönhető, hogy a rendezvények mérete és színvonala is évről évre emelkedik. Valamint a díjazása sem csekély, továbbá egy pár napig, míg ezek a bajnokságok folynak, még ha nem is jutott ki az ember átélheti egy kicsit milyen is lehetne ott lenni emberek tömkelege előtt és a legjobbat nyújtani. Az online közvetítések is pont ezért népszerűek. Mert sokan nem engedhetik maguknak, hogy élőben nézzenek ilyen rendezvényt, de még mindig ott van nekik, mint lehetőség az ingyenes online közvetítés. Ezen felületen pedig rengeteg reklámot lehet elhelyezni, ami pedig mind tudjuk mire alkalmas. Jelenleg is több neves cég aktív támogatója már e rendezvényeknek, de ez még mindig egy eléggé kiaknázatlan területről beszélünk.



A Free-To-Play alapú játékok, mint a League of Legends, Dota2 vagy említsük akár a World of Tanks-et hihetetlen népszerűségnek örvendenek, vannak viszont olyan játékosok, akik a türelem helyett fizetnek azért, hogy egy külsős személy felhúzza az accountjukat vagy esetleg ők maguk vesznek egyet, ami már fel van húzva. Mi a véleményed erről?

  • Sajnos ez a jelenség nem éppen új keletű. Én is ismerek személy szerint olyan embert, aki inkább vett magának egy felhasználót, mintsem végig járja a fejlődési stádiumokat. Később pedig panaszkodott, hogy még sem így képzelte el az adott játék mechanikáját. Szerintem fontos lenne, hogy a játékosok maguk tapasztalják ki, miként is mennek a dolgok az adott játékban. Valamint pl.: ha valaki alacsonyabb besorolásban van egy játékban példának okáért a League of Legendsben majd sok pénzért vásárol magának egy felhasználót, előbb-utóbb visszaesik a saját szintjére, mivel képtelen megtartani az adott szintet, mert ahhoz ő még nem elég fejlett játék terén. Persze a boostereknek ez megéri, hiszen az ilyen felhasználók meglehetősen súlyos összegekért kelnek el, és bármennyire is tiltja a felhasználókkal történő kereskedelmet minden játék, ezek elkerülhetetlen velejárói.
     

Streameléshez milyen perifériákat használsz illetve milyen platformon szoktál játszani?

  • Jó magam a PC játékosok táborát erősítem. Nemrég sikerült egy remek ASUS géphez hozzájutnom, és természetesen az ehhez passzoló perifériákkal játszom.


Hogyan képzeled el a játékos, streamer karrieredet a következő 3-5 évben? Szeretnél hosszabb távon is ebben a közegben mozogni?

  • Sosem terveztem igazán hosszú távra, de abban biztos vagyok, hogy addig szeretném csinálni ezt a dolgot, amíg én is élvezem. Számomra ez egy hobbi, szórakozási lehetőség. Amint kötelességnek fogom érezni az már véleményem szerint régen rossz. A streamelést mindenképpen szeretném folytatni, mert szeretek együtt játszani a nézőkkel, vagy éppen kérdésekre válaszolni kicsit közvetlenebb formában. Jó érzés kapcsolatban lenni azokkal az emberekkel, akik szeretik azt, amit csinálsz és elismernek érte, és szerintem a streamelés pont egy ilyen kapcsolattartási lehetőség.

    Köszönjük, hogy elfogadtad az interjú meghívásunkat. További sikerekben gazdag streamelést kívánunk neked. A rovat támogatója az ASUS Magyarország

    Ninetta elérhetőségei: https://www.facebook.com/NinettaOfficial

 
 
 
 
Kapcsolódó interjúk
Interjú Budai DEv Olivérrel

A HyperX kupán szenvedett kínos kiesés után bombaként robbant a hír, hogy DEv elhagyja eredeti csapatát a Teamwork egyesületet és meg sem áll a WiLD Multigaming csapatáig. Az okokról és a...

 
További Hírek
Hardver megjelenések
Játékmegjelenések
Hírlevél feliratkozás
Ha szeretnél értesülni a legújabb esports gear fejleményekről, akkor iratkozz fel hírlevelünkre.
Facebook
Blogok
Google+
Iratkozz fel a YouTube csatornánkra!