Crazy Justice: Steampunk magyar módra
2017. március 03.

Welker Balázs és testvére Welker Gergő nyerő programozópárnak számít, hiszen amihez egyikük kevésbé ért, azt másikuk keni-vágja. Tavaly elnyerték Magyarország legjobb indie játékfejlesztői címét, sőt még a Nasa szakembereit is sikerült lenyűgözniük profizmusukkal. Nyertes pályázatukat átvette a Nasa és sikeresen beépítette a Robonaut Szimulációs projektbe.

Hogy hol tartanak jelenleg? Szenvedélyüknek, a játékfejlesztésnek hódolva épp készítik a Crazy Justice-t, ami egy innovatív, steampunk stílusra hajazó, akciódús kalandjáték, ami hátat fordít a hagyományoknak és a jól megszokott közhelyeknek. Balázs készségesen válaszolt arra, mi is folyik a színfalak mögött és részletesebb ismertetőt adott nekünk a már most hatalmas népszerűségnek örvendő játékukról, ami tulajdonképpen még meg se jelent.  

„Honnan jött ez az ötlet, hogy Ti az öcséddel játékot szeretnétek készíteni?”

„Hát én már 10 évvel ezelőtt elkezdtem programozni, mindig is érdekelt mi van a programok, játékok mögött. Aztán elkezdtem kisebb appokat gyártani, majd később rábukkantam egy-két kezdetleges csapatra, akik azt mondták jól jönne nekik a segítségem. Az alapkoncepció az világmegváltó játékok fejlesztése volt, amikből ugye nem lett sok minden, leginkább semmi. Ezt követően azért már jöttek jobb ajánlatok is, amik anyagilag is megérték nekem ezt a hobbit. Elkezdtem nyitni a háromdimenziós világ felé és ekkor jött az ötlet, hogy öcsémet is érdekli ez a fajta programozási terület. Amit én addig megtanultam, azt elkezdtem neki átadni. Ő a karaktermegalkotás, illetve az animációk irányába indult el végül, én meg maradtam a programozás, az egyszerű tereptárgyak, tereprendezés, illetve a világítás megvalósítása mellett.”

„Mióta alkottok egy párost játékfejlesztésben?”

„Már 6 éve.”

„Az nem kevés idő, pláne nem az összeszokáshoz. Mióta dolgoztok a Crazy Justice játékon?

„Immáron 2 éve dolgozunk rajta, viszont Unity-vel kezdtük a munkát, aztán olyan kellemetlenségekbe ütköztünk, hogy át kellett váltanunk az Unreal Engine 4 nevű programra. Több számunkra kedvező funkció van a motorjában, amikkel jobban átfedhető az elképzeléseink megvalósítása.”

„Jelen pillanatban a Te megítélésed szerint a játék hány százalékon áll?”

„Most olyan 40-50%-on áll a játék, a multing az működik. A három módot, amit kitettünk a honlapunkra, azt már ki is próbáltuk. Most fogunk bevonni embereket a closed beta verzióba, ahol ők is ki tudják próbálni, így lehetőségünk nyílik a gondtalan tesztelésre és kiderül mennyire működik a rendszer. Ha esetleg valami hiba merülne fel, azt megpróbáljuk minél előbb kijavítani.”

„Valamilyen kiadóval tárgyaltatok már esetleg a játékról? Vagy tervezitek egyáltalán?”

„Még nem igazán tárgyaltunk kiadóval, tulajdonképpen nem vagyunk ettől sem elzárkózva, amint jelentkezik egy olyan kiadó, aki mind a két félnek megfelelő feltételeket biztosít, akkor mi élni fogunk a lehetőséggel. Egyelőre az az alapfelállás, hogy a saját cégünk adja ki.”

„Tehát akkor van saját cégetek?”

„Igen a Black Riddles. Ez a mi saját stúdiónk, amit ketten alapítottunk az öcsémmel. Már több mint 60 projekten dolgoztunk így együtt.”

„Ezek csak játékfejlesztési projektek, illetve programozási területet érintenek?”

„Többnyire a programozás, illetve a játékfejlesztés az a terület, amit érintenek az eddigi munkáink, igen. Ezeket úgy kell elképzelni, hogy megkeresnek minket projektekkel, tehát ha például valakinek szüksége van egy modellre, kell neki egy részlet, vagy valami programok kellenek vagy swift-ek, akkor mi ezeket elkészítjük és összerakjuk nekik.”

„Mi inspirált titeket, hogy egy ilyen játékot készítsetek?”

„Öcsémmel mindig is ebbe a játékstílusba voltunk beleszeretve, a lövöldözés a mindenünk. Szerettünk volna egy saját játékot, ami a miénk, a mi ízlésünk szerint működik, a mi meglátásaink szerint készül. Grafikailag megpróbáljuk a játékot egyedivé tervezni, vicces elemeket pakoltunk bele. Amikor nem figyelünk a fizikai részére a játékoknak, akkor például 4-5 x magasabbra ugrik a karakterünk, mint egy alapjátékban. A karakterek beszólásai is egyediek, a játék ugyanis 17+-os játék, ami az ESRB-t illeti, valamint 18+-os a PEGI-n. Tulajdonképpen mi megtörjük ezeket a sablonjátékokat, már a kezdetektől nem is igazán terveztünk a realitás talaján maradni.”



„Milyen lesz a singleplayer? Tudnál arról mesélni?”

„A singleplayer-ről igazából keveset tudok mesélni, ugyanis a multiplayer a hangsúlyos. Történet szempontjából a hősödet, Te magad választod ki. 16 darab hős közül választhatsz. A játék során 45 alapfegyverrel lehet találkozni. Ezeket a fegyvereket, ahogy a karakteredet is, tudod fejleszteni, elemeket tudsz gyűjteni hozzá. Arról szól a játék, hogy a világ különböző pontjain kell elrejtett Tesla tekercseket felkutatnod, amik segítségével a világban elszabadult robotokat tudják visszaverni. Valamelyik update-ben tervezzük kifejezetten a magyar közönség lenyűgözését is.”

„Hány pályával rendelkezik jelenleg a játék?”

„Konkrét adatot nem tudok mondani, félig-meddig openworld játék, de azért mégiscsak meg vannak határozva az irányok. Történet szempontjából pedig ez még a későbbiekben úgyis bővítésre kerül. A multiplayer jelen verziója az egy pályával fog indulni és ebben háromféle módot lehet majd játszani. Ezt később plusz egy pályával szeretnénk majd kibővíteni.”

„Tervezitek kibővíteni a csapatot, hogy gyorsabban elkészüljön a játék?”

„Ezt ketten kezdtük el és direkt úgy alakítottuk, hogy kiegészítsük egymást, amit az egyikünk nem tud, ahhoz a másik ért. Ketten próbáltuk megcsinálni, a terv eddig sikeresen is működik. Ami a későbbieket illeti, szeretnénk ezt az állapotot fenntartani. Azonban ha a kereslet óriási lesz rá, akkor kénytelenek leszünk kibővíteni a csapatot, mert mi sem fogjuk nagyon bírni. Jelenleg így is többen szeretnék ezt kipróbálni, mint amire számítottunk. Többezer feliratkozónk van.”

„Gondolkodtatok azon, hogy esetleg kickstartert indítsatok?”

„Nagyon sokan javasolták nekünk, ahány csoportban megosztottuk, mind hazai, mind külföldi csoportokban azt tanácsolták nekünk, hogy kezdjünk kickstarterbe. Alapból nem terveztük, de most elgondolkodtunk rajta. Az előző projektjeinkből összegyűlt annyi pénz, hogy a fejlesztést fedezni tudjuk, így talán nem is igazán lesz erre szükség.”

„Ha ez a játék megvalósult, akkor készítetek majd újabb játékokat is, vagy ezt szeretnétek kipofozni?”

„Mindenképpen fogjuk frissítgetni a játékot, ha minden az elvártak alapján fog alakulni, akkor külön gárda lesz erre a feladatra, mi pedig tudunk újabb játékokat kreálni.”



„Mik a hosszútávú céljaitok, hogyan képzeled el a céget 5, vagy esetleg 10 év múlva?”

„Minden azon áll vagy bukik, hogy sikeres lesz-e a Crazy Justice. Amennyiben sikeresnek mondható, abban az esetben szeretnénk egy ismertebb stúdiót, ahol játékfejlesztéssel foglalkoznánk. Mindenképpen egy nagyobb profi csapat összerakása a cél. Szeretnénk PC, PS4 és Xbox platformokra játékokat előállítani. Próbálkoztunk telefonos játékokkal is, de úgy láttuk, hogy nem a mi világunk a mobilterület, ezért maradnánk ennél a háromnál.”

„Mennyire nehéz 3 platformra fejleszteni egy játékot?”

„Szerencsére olyan programmal dolgozunk, ami megkönnyíti adottságaiból kifolyólag ezt a munkát. Viszont mind a 3 platform ugye külön kódokkal működik, azaz külön rendszeren működik az input, ezekre kell nagyon odafigyelnünk.”

„Ha sikeresek lesztek akkor Magyarországon szeretnétek felépíteni a nagyobb vállalkozást vagy mennétek inkább külföldre?”

„Mindenképpen szeretnénk itthon is maradni, illetve terjeszkedni szeretnénk, a világ több pontjáról szeretnénk majd bevonni embereket, de magyar központ marad végig.”

„Szeretnétek később, hogy esetleg a játékotokból esport válhasson?”

„Na ez az a téma, amibe mi még nem gondoltunk bele. Hajlunk rá, de igazából ezen még nem gondolkodtunk.”

„Ha megnézzük a játékotok videóját, akkor kicsit hasonlít az Overwatch-hoz.”

„Igen, sokan mondják.”

„Egyébként milyen játékkal szerettek játszani?”

„Ami minket úgy igazán megfogott, az a Battlefield volt, annak a multirendszere, ami nekünk nagyon megtetszett. Illetve az Assasin’s creed, a GTA, a Maffia sorozat, ezek mind-mind motiváltak minket saját játékunk elkészítésében.”

„Említetted hogy a játékotok nyitott világ, de azért lineáris rendszer alapú. Terveztek bele járműveket?”

„Történet szempontjából vannak autós üldözések benne, ezért egyértelmű hogy lesznek benne. A légi járművek alkalmazása még kérdéses, ugyanis több hibalehetőséggel tudnánk ezeket csak beletenni a játékba.”

„Tehát két éve készül a Crazy Justice?”

„Tulajdonképpen január 1-jével, mindent kipakoltunk és újrakezdtük a játékot, tehát amiket a videóban láttok, azok másfél hónap eredményei.”

„Előreláthatólag mikor indul az update?”

„Mindenképpen február végén vagy március elején szeretnénk ezt elindítani az első csapatokkal.”

„Hogy álltok vele?”

„Már csak a szinkronizáció és a cinematic részek vannak hátra.”

„A szinkronizációt is ketten oldjátok meg vagy külsősökkel?”

„Mindenképpen külsősökkel szeretnénk megvalósítani.”

„Angol nyelvű lenne a játék?”

„Mindenképpen, már vannak rá kezdeményezések, hogy komplett fordítócsapatok segítenének nekünk jól átadni a magyar szövegeket angol nyelven.”

„Tehát akkor magyar nyelvre ne is számítsunk a játékban?”

„Ha jelentkezne egy csapat, akik megvalósítják a magyar szinkront, akkor mi nem mondanánk nemet, hanem bepakolnánk azt is.”

„16 karaktert említettél. Szabadon választható, hogy kivel játszunk?”

„A történet főhőse adott, ugye a kalapos fickó, aki köré épül a sztori, de a későbbiekben választható, hogy kivel visszük tovább. Bizonyos részeknél lehet váltani a szereplőket.”

„És a 16 karakter között lesz némi kapcsolat?”

„Természetesen, az összeset úgy terveztük, hogy mindegyik befolyással bírjon a történet eseményeire.”

„Vannak női karakterek is?”

„Igen, női karakterek is vannak.”

„Mindegyik karakter ember?”

„A steampunkos beütés miatt vannak kiborgszerű karakterek, akik félig-meddig emberek és vannak benne robotok, pl. a Snyper az konkrétan egy robot. A D.O.D. nevű karakternek pedig hatalmas mechanikus kezei vannak és a fél mellkasa is fémből van.”



„Ezek a karakterek képességekben különböznek egymástól?”

„Igen, mindegyiküknek van 3 külön skillje. Azon belül, ahogy fejlesztjük a karakterünket, úgy lehet szétosztani a pontokat a képességek között. Mindenki maga dönti el milyen irányba szeretne elmenni.”

„Ezek a multiba is átvihető pontok?”

„Igen.”

„Tehát aki sikeres szeretne lenni a játék multijában, annak ki kell pörgetnie a singleplayer módot is?”

„Nem feltétlen, így csak extra tartalmakhoz fér majd hozzá, de multiban is ugyanúgy lehet fejlődni.”

„Mi a maximális level, amit el lehet érni?”

„6 stage van és mindegyik szinten 1 és 3 fejleszthető. Vannak képességek amik a fegyverekhez kapcsolódnak, növelik a sebzést, viszont csökkentik a gyorsaságot. Ezt úgy kell elképzelni, hogy vannak félig negatív és teljesen negatív képességek.”

„Mikrotranzakciót terveztek a játékba?”

„Elzárkózunk minden ilyesmitől, ha egyszer valaki megvette a játékot, akkor minden tartalomhoz hozzáférhet, valamint a frissítésekhez is.”

„Hozzávetőlegesen milyen áron fog a végleges verzió idézőjelben a boltok polcaira kerülni?”

„20-25 $ között terveztük ezt az összeget.”

„Lesz dobozos verzió?”

„Csak digitálisat tervezünk. A dobozos verzió kiadási költsége nagyon magas lenne, de ha olyan kiadó jelentkezik, aki ezt be tudja vállalni, akkor igazából ez is megoldható.”

„Easter eggek lesznek a játékban?”

„Igen, mindenképpen lesznek. Ez az, amit sosem hagynánk ki”

„A játékba terveztek olyan elemeket, ami alapján tudni fogják a játékosok, hogy ez egy magyar stúdió által készített játék?”

„Természetesen, ahogy az előbb is említettem, lesz benne egy fő motívum egy aréna képében, ami mindenképpen tudatni fogja a világgal, hogy ez egy magyar játék. Ezt a single-, illetve a multiplayer mód is tartalmazni fogja.”

 

Nem semmi, amit ez a két srác elért, fiatalkoruk ellenére. Bár a játék megjelenése még kicsit várat magára, egy egész ország kocka nemzedéke büszke rájuk. Abban is biztosak vagyunk, hogy külföldön is fejet fognak előttük hajtani, amiért egy ilyen sikeres és szemtelenül normabontó játékkal rukkolnak elő.

Kíváncsian várjuk.














 

 
 
 
 
 
További Hírek
Hardver megjelenések
Játékmegjelenések
Hírlevél feliratkozás
Ha szeretnél értesülni a legújabb esports gear fejleményekről, akkor iratkozz fel hírlevelünkre.
Facebook
Blogok
Google+
Iratkozz fel a YouTube csatornánkra!